17e etappe - Reisverslag uit Carresse-Cassaber, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 17e etappe - Reisverslag uit Carresse-Cassaber, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

17e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

07 Juni 2014 | Frankrijk, Carresse-Cassaber

Hallo allemaal
Vanacht heerlijk geslapen in de refuge. We hadden de wekker op 6:00 uur gezet en om 7:00 uur zaten we al op de fiets. Vandaag hebben we 12 kg aan spullen naar huis gestuurd. Deze hebben we niet meer nodig en willen we ook niet de Pyreneeën over sjouwen. Kost wel wat tijd omdat geregeld te krijgen. Eerst een grote doos zoeken in een supermarkt en dan naar het postkantoor. Zo vlak voor de Pyreneeën begint de angst toch wat toe te slaan. Vooral bij Judith. Vandaag hebben we voor het eerst een glimp van de Pyreneeën gezien. Als alles goed gaat dan hebben we er morgen rond deze tijd een klim op zitten van 16 km oplopend tot 9%. Vandaag, na 82 km, hebben we de 1500 km grens gepasseerd. De eerst 40 km tot aan Dax was nog door bossen over vlakke wegen. Vanaf Dax begon het gelukkig(haha) weer wat heuvelachtiger te worden. We konden goed merken dat we wat gewicht kwijt waren. Langzaam begint het gebied ruiger te worden. De eerste rotsformaties hebben we al gezien. Omdat het erg warm was vandaag hebben we ook veel gedronken en er voor gezorgd dat we altijd voldoende water hadden. Vandaag zijn we neergestreken in Carressa. Omdat hier geen refuge in de buurt was is het een hotelletje geworden.
Mijn verhalen de afgelopen weken zijn voornamelijk positief geweest maar natuurlijk in de praktijk was dat niet altijd zo. Zelf ben ik erg positief ingesteld. Heb me wel eens afgevraagd of ik niet te positief ben. Maar daar hoef ik niet meer aan te twijfelen na zo'n avontuur. Met een positieve instelling kom je altijd het verste. Er is bíjna altijd een oplossing voorhanden. En als er geen oplossing is, is het dan zo erg om de hele dag alleen maar brood te eten, met natte kleren op de fiets te stappen, niet te kunnen wassen, verkeerd te fietsen, natte tent inpakken, er even doorheen zitten, enz... Zo nu even een pilsje, Pelforth deze keer, en dan naar bed. Morgen weer om 7:00 uur op de fiets.
Groetjes

  • 07 Juni 2014 - 20:27

    Gonny En Coos:

    Mooie verslagen, wij zijn nu in Assisi. We blijven jullie volgen. Succes!!

  • 07 Juni 2014 - 20:50

    Antoinet En Jan:

    Hoi Judith en Peter, het gaat jullie goed af vinden wij en een extra rustdag in een mooie omgeving heeft ook waarde. De Pyreneen zijn schoon om in te vertoeven, met de fiets geen ervaring. Hoe gaat het met de zadelpijn, wordt dat minder met 6-7 uren fietsen per dag na 16 etappes. Fotos blijven leuk.
    Houd jullie haaks in de Pyreneen!!

  • 07 Juni 2014 - 21:01

    Anke Marcel En De Meiden:

    Hoi Peter en Judith,

    Leuk dat jullie gebeld hebben zodat we jullie live hebben kunnen horen. Op naar het echte werk. Geniet van het uitzicht en veel succes met de tocht door de Pyreneen.


  • 07 Juni 2014 - 21:27

    Susanne:

    Geweldig zeg... 1500 km al in t zadel zitten! Trots op jullie! Enne dat positivisme van je heb je al nodig pm alleen al t plan te opperen om dit samen te gaan doen! Dat komt je op een tocht als deze waarbij je eigenlijk nooit weet wat er op je pad komt toch geweldig van pas! Fijn wat ballast richting huis te sturen... Staan thuis vaat raar te kijken wanneer er een niet gewassen pakketje afgegeven wordt

  • 08 Juni 2014 - 00:52

    Silvia En Arjen:

    Geweldige prestatie weer, nu zal t zwaarder worden.
    We wensen jullie heel veel succes in de pyreneeën.
    Lijkt ons prachtig om daar te fietsen.
    Slim van jullie om spullen terug te sturen.
    En Judith, je snuitje goed in smeren.
    Trots op jullie,echt bewondering. Xxx

  • 08 Juni 2014 - 11:23

    Ludo:

    Hai Peter en Judith,

    Ik neem mijn petje ar voor jullie. Als ik die mooie verhalen lees begint het bij mij ook te kriebelen.
    Niet dat we plannen hebben om jullie te evenaren, maar de belevenissen die jullie meemaken klinken erg mooi.
    Uiteraard zal niet alles positief zijn maar de mooie dingen nemen zeker de overhand.
    Ik zou willen dat ik er bij was. Ik wens jullie nog heel veel succes en ben benieuwd naar mooie vehalen en belevenissen tijdens een lekker biertje hier in Nisseroi.
    Heel veel succes!!!

  • 08 Juni 2014 - 11:36

    Rob S:

    Fantastisch zoals het tot nu toe loopt (eh...fietst). Ik ben wel heel benieuwd naar jullie route door de Pyreneeën. Zoals jullie onderhand gemerkt hebben volg ik jullie verrichtingen op de kaart nauwgezet dus elke plaatsnaam komt van pas. Sterkte de komende tijd en vergeet niet af en toe een tandje terug te schakelen.

  • 08 Juni 2014 - 18:42

    Paola Van Der Deure:

    Hoi Peter en Judith, zit heerlijk aan een mojito in lacanau. Het zwaarste stuk gaat nog komen. Ik heb ruim een week met Marcel opgefietst, was heel gezellig. Nu weer alleen de krachten verzamelen. Ben erg benieuwd naar de Pyreneeën, of ik dat ga redden op mijn huis, tuin en keukenfiets haha. Ik volg je blog vanaf nu. De mijne is paolavanderdeure.waarbenjij.nu. Groetjes en succes. Xxx

  • 08 Juni 2014 - 20:25

    Angeline En Peter:

    Hoi Peter en Judith,

    Het is leuk om jullie reisverslag te lezen, en jullie hebben veel 'volgers', dat zal jullie goed doen. Jullie zijn al een heel eind gekomen, veel succes nog voor de tijd die komen gaat en pas goed op jezelf!
    Vele groetjes van ons!

  • 08 Juni 2014 - 20:41

    Henk:

    He Peter en Judith,
    Ben net terug van een motorvakantie met amato door Schotland. Ik zie dat jullie gewoon doorgefietst zijn. Gelukkig maar. En een enorm eind opgeschoten. Hou vol en hou dat positieve erin. Succes
    Gr. Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 19043

Voorgaande reizen:

23 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Peter en Judith naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: