28e etappe - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 28e etappe - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

28e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

20 Juni 2014 | Spanje, Arzúa

Hallo allemaal
Net als gisteren hebben we vandaag 82 km gefietst. Het is niet te geloven dat we na meer dan 2400 km nu nog maar 45 km hoeven te fietsen.
Gisteravond wilde we het stadje Sarria gaan bekijken maar al vrij snel kwamen we een Limburgs stel tegen die we al vaker gezien hadden. Op aanraden van een Spanjaard zijn we met z'n vieren op een terras belandt en hebben daar heerlijke Spaanse witte wijn gedronken en kaas gegeten. Er volgde meer flessen wijn en uiteindelijk hebben we daar ook maar gegeten. Om 21:00 uur begon het te regenen en zijn we maar naar onze kamer gegaan. Van het stadje hebben we dus niets gezien maar het was erg gezellig.
Het schijnt in Galicie vaker te regenen. Dat verklaart ook de groene begroeiing overal.
We hadden erg goed geslapen zonder snurkers in de buurt. Het was vanmorgen wat bewolkt maar windstil en een goede temperatuur dus lekker fietsweer. De 12 km klim was gelukkig niet aan een stuk. Af en toe vlak of een daling er tussen. Bij elkaar hebben we vandaag toch heel veel geklommen. Geen meter vlak en regelmatig een klim van 1 a 2 km. Omdat het bewolkt was hebben we niet veel foto's gemaakt maar wel een paar erg mooie bij een meer waar je de bergen gespiegeld ziet in het water. Het laatste stuk voerde voornamelijk door eucalyptusbossen. Erg mooi. Voor mijn fiets wordt het bijna tijd dat we er zijn. Het lijkt er op dat de ketting en tandwielen versleten zijn. Bij een klim kan ik het middenblad voor niet meer gebruiken. Het schijnt dat er in Santiago de Compostella een webcam hangt bij de aankomst. Zou iemand via Google de link op willen zoeken en bij de reacties in willen vullen. Diegene die het leuk vinden kunnen dan onze aankomt morgen zien. Die is waarschijnlijk rond 13:00 uur. Zo, nu gaan we weer een poging doen om het stadje te bekijken.
Groetjes

• 20 Juni 2014 - 18:17

Rik:

Super!! Veel plezier op de laatste etappe!!

• 20 Juni 2014 - 19:13

Theo & Paula:

Hoi Judith & Peter,
    Fantastisch wat jullie saampies gepresteerd hebben.
    Wat een kilometers!!!
    Bedankt voor de leuke verhalen en de prachtige foto's.
    Morgen heerlijk genieten.
    Groetjes uit 's-Hertogenbosch

• 20 Juni 2014 - 20:53

Henk:

Ha die Peter en Judith.
    Vanuit Kos nog even een berichtje. Fijn dat jullie ook zeer regelmatig ontspannen en het nodige vocht naar binnen gieten. De prestatie wordt er niet minder om. Vallen jullie volgende week na de enorme ontlading feestvreugde in een gat of is er stiekem al een ander doel ?
    Gr. henk en Yvon

• 20 Juni 2014 - 22:25

Antoinet En Jan:

Nog een tip voor jullie, probeer een viering of iets te weten te komen waarbij het wierookvat wordt gebruikt mee te maken in de kerk Het is niet zeker dat dit elke dag gebeurt want het kost euros die meestal door groepen wordt opgehoest. het is echt de moeite waard !!! Meerdere personen trekken het vat dat is aangestoken met touwen via een spindel omhoog en begint fors te zwieren. Probeer een plaats te vinden voor in de kerk in de zijbeuken zodat het vat vlak over je hoofd heen en weer zwiert.
    Sukses met de laatste etappe, zag zojuist op tv dat het morgen kan regenen en geniet van Compostella de Santiago,groetjes.

• 20 Juni 2014 - 22:29

Riek:

Hoi die Peter en Judith .
    wat geweldig dat je er bijna bent ik doe het niet na
    nog een paar kilometers voor juillie is het maar een stukje
    morgen een goede laatste fietsdag.bedankt van je mooie
    maitjes en fijne dagen daar en een goede reis terug
    naar Uden

gr.Riek

• 20 Juni 2014 - 23:10

Marcel Anke & Meisjes:

Ha fietstalenten
    wat een superprestatie, en wat een heerlijke avond zal het zijn met het einddoel zo dichtbij!
    Geniet van de laatste kilometers en van de aankomst: echt superknap gedaan!
    Liefs van ons

• 20 Juni 2014 - 23:17

Fatma:

Pelgrims,

Laatste loodjes, geniet er van....

Wat een prestatie, en wat een genot om jullie te mogen volgen....thanks voor het delen van jullie ervaringen.
    Ik zal m'n best doen om jullie aankomst op praza do obrigado te volgen.
    Sucses
    Liefs Fatma

• 21 Juni 2014 - 10:02

Hetty:

Hallo kanjers
    De laatste kilometers! Wat een geweldige prestatie!! Lijkt me ook weer vreemd om straks niet meer op de fiets te moeten!! Wat een ontzettende mooie reis is het geweest volgens jullie mooie verhalen!! Ik heb even op Google gekeken de webcam staat op plaza del Obradoiro in Santiago! Helaas kan ik niet kijken ! Maar ik wil jullie een hele fijne laatste kilometertocht wensen die toch wel na deze prachtige prestatie bijzonder is!! Geniet van jullie moment daar dat zeker erg mooi zal zijn! Tot snel!
    Lieve groetjes
    Hetty

• 22 Juni 2014 - 15:02

Annemarie :

Proficiat jullie!! Wat een prestatie! Toppie...En ontzettend leuk om de reisverslagen te lezen. Geniet van deze prestatie en de rest van jullie vakantie....
    lieve groetjes,
    Annemarie