27e etappe - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 27e etappe - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

27e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

19 Juni 2014 | Spanje, Sarria

Hallo allemaal
Vannacht hebben we echt heerlijk geslapen. Was ook hard nodig. Het winnen van oranje kwam de nachtrust ook ten goede. Gisteravond hadden we niet meer gezien hoe Spanje het had gedaan maar vanmorgen zag ik een krant waarin het zo duidelijk werd aangeven dat je geen Spaans hoeft te kunnen. Vandaag weer een zware dag gehad. Hij leek zwaarder dan gisteren. De klim begon al meteen. Zo'n 30 km aan een stuk. Vanuit Villafranca del Bierzo zijn we langs een riviertje op omhoog geklommen. We hadden minder uitzicht want de begroeiing was redelijk hoog. Wel was het mooi om te zien hoe de snelwegen hoog boven ons lagen op een hoogte van 200 mtr of zo. Normaal rijden we er overheen.
We hebben geklommen tot een hoogte van 1335 mtr. Hiermee een hoogteverschil overbrugt van bijna 1000 mtr. De afdaling van 12 km was supergaaf. Het wegdek was erg goed en we scheurde met een snelheid van 70 km p/u omlaag. Helaas is een afdaling altijd snel voorbij. Vandaag zijn we een aantal fietsende Nederlanders tegengekomen. 2 stellen en 2 mannen. Een stel hadden we in Tours al gezien en met de mannen hadden we voetbal gekeken in Burgos. Als we Nederlanders zien dan praten we even en daarna gaat iedereen weer zijn eigen gang.
Nu zijn we in Sarria en liggen weer in een refuge. We hebben een 3 persoons kamer. We hebben ook voor 3 personen betaald zodat er zeker geen snurker bij komt liggen of zo. Een echte pelgrimsgrdachte. Of niet dan!!! Het uitzicht vanuit onze kamer is prachtig. We kijken op de kerk met daar achter een prachtige omgeving.
Zo nu gaan we even het stadje in en dan weer vroeg naar bed. Morgen oa een klim van 12 km.
Groetjes
Oja hoe doe ik het in de voetbalpool?

• 19 Juni 2014 - 17:33

Paul:

Hallo daar denken jullie aan de maximum snelheid met die bepakking en smalle bandjes. Ik denk er ook altijd aan maar mij eraan houden dat meestal niet. Er zullen wel geen flitspalen staan?
    Ik heb de foto's van het stadje Villa Franca del Bierzon bekeken in Google, mooie stadje en omgeving. Het lijkt me ook wel een mooie tocht om deze met de motor te rijden. Het zit er bijna op voor jullie wat een belevenis. Daar zal nog veel over gesproken worden. Peter jouw reisverslagen aangevuld met foto's lijkt me hartstikke gaaf. Hou het heel en een voorspoedige reis. Groetjes

• 19 Juni 2014 - 19:29

Henk:

Ha die Peter en Judith,
    We hebben gisteren ook een stukje gefietst op het Griekse eiland Kos. Het was maar een heel kort stukje met 35 graden (de temperatuur he niet de berghelling). Daarom alle respect en hou vol die laatste dagen. Als wij terug zijn hebben jullie het gehaald.
    Gr. Henk en Yvon

• 19 Juni 2014 - 20:30

Fatma:

Hallo PELGRIM Peter en PELGRIM Judith,
    Ohhh, ik heb dit verslag uitgelezen uitgelezen......van het lachen!!!
    Wat een actie om er zeker van te zijn dat niemand jullie nog kan storen. Goeie actie..! Neem het zekere voor het onzeker.

Wat een mooi gebied....
    Nog maar een klein stukje fietsen....toi toi toi...sucses morgen en enjoy your journey and take care of each other. Xxx Fatma

• 19 Juni 2014 - 22:59

Jan En Antoinet:

Ha Judith en Peter, goed gedaan deze etappe, het telt echt af voor jullie, leuke fotos
    Sukses morgen en bereid je voor op het wierookvat in de kerk bij aankomst !! Groetjes.

• 20 Juni 2014 - 10:33

Theo & Paula:

Hoi Judith & Peter,
    Nog een nachtje slapen en jullie zijn op de eindbestemming.
    Super cool hoor, wat jullie gepresenteerd hebben.
    Morgen genieten van de overwinning.Toppie!!!
    Lieve groetjes.

• 20 Juni 2014 - 10:50

Hetty Verstegen:

Hallo Peter en Juduth
    Wat een prachtige verhalen allemaal! Zeker heb ik ook moeten lachen bij die slaapplek!! Dat zijn dus ook dingen die je mee kunt maken!! Maar jullie zijn er bijna!! Ongelooflijk wat een prestatie !! Succes met de laatste klimpartijen en kilometers!! En geniet verder van jullie welverdiende vakantie!!
    Groetjes Hetty