25e etappe - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 25e etappe - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

25e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

17 Juni 2014 | Spanje, Astorga

Hallo allemaal
Vanochtend zoals gewoonlijk weer vroeg op gestaan. Het ging moeizaam. Het pension was dan niet al te schoon maar we hebben er heerlijk geslapen. We hebben ons ontbijt maar in een ander restaurantje gegeten.
Het is ons de afgelopen dagen goed gelukt om al vroeg meer kilometers te maken dus dat gaan we vandaag ook weer doen. Zo hebben we in de middag meer tijd om een slaapplek te zoeken en minder last van de zon.
Vanmorgen hebben we Leon aangedaan na even de Lidl bezocht te hebben. Ja die zit tegenwoordig overal.
Leon heeft ook een hele mooie kathedraal met prachtige glas in lood ramen hij is echter niet zo indrukwekkend als die in Burgos.
De plaatsjes die we vandaag gepasseerd zijn zien er weer verlaten en vervallen uit. In sommige plaatsen stonden nog lemen huisjes. Ook zagen we voor het eerst een soort nieuwbouwwijken net buiten de kernen van de dorpen. Het gebied waar we doorheen reden werd steeds droger en onvruchtbaarder. Op sommige stukken stond alleen maar heide. In de laatste kilometers kon je merken dat we hogere bergen naderen. Ook werd het een beetje rotsachtiger met af en toe een erg groen gebiedje er tussen. Hier liep dan een klein beekje of zo.
Vandaag hebben we toch nog 92 km gefietst. De hele dag keken we tegen de hoge bergen aan die we morgen gaan beklimmen. De eerst is Cruz de Ferro 1504 mtr hoog. We slapen nu in Astorga in een gemeente refuge. Het is een hele grote. Gelukkig slapen wij maar met 12 personen in een kamer.
Net gegeten en nu even het stadje in.
Groetjes

• 17 Juni 2014 - 18:51

Ome Coos:

Zo, al een heel eind. Het zwaarste komt nog volgens mij, Komen jullie ook in het stadje Santa Domingo?
    Daar worden altijd veel kinderen geboren, als jullie daar geweest zijn weten jullie waarom.
    Gewoon volhouden en op naar Santiago!!

• 17 Juni 2014 - 19:07

Niek:

De finish komt in zicht. Succes nog met de laatste etappes.

Groetjes uit Zeeland

• 17 Juni 2014 - 19:24

Sandra. B:

Hoi Judith en Peter,

Ik geniet elke dag van jullie verhalen. Super knap wat jullie allemaal al gedaan hebben. Zet hem op morgen in de bergen, gaat zeker lukken.

Groeten,
    Sandra

• 17 Juni 2014 - 23:38

Marcel, Anke, Jonna, Mirthe En Neele:

Ha Peter en Judith

zet m op morgen bij de klim!

Groetjes van ons

• 18 Juni 2014 - 00:00

Antoinet En Jan:

Wij hopen op goed klimweer morgen voor jullie, hou je haaks,groetjes.

• 18 Juni 2014 - 22:51

Silvia:

Hoi Peter en Judith,

Blijft leuk om elke dag jullie verhalen te lezen,zo knap hoe ver jullie al gekomen zijn.
    Laatste loodjes,zal een flinke klim worden,zet hem op morgen.
    Mooie foto's ook,jammer dat we geen foto hebben van jullie badkleding.,willen wij ook wel zien het verschil.
    Hier is het voetbal en voetbal en blij dat we weer gewonnen hebben.

Groetjes van ons.

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014