23e etappe - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 23e etappe - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

23e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

15 Juni 2014 | Spanje, Boadilla del Camino

Hallo allemaal
Het verblijven in het centrum van een grote stad heeft zijn voordelen en nadelen. Ongeveer 100 mtr vanaf ons pension was een muziekfestival die de hele nacht door ging. Vanmorgen om 6:00 uur stond de muziek nog hard. In andere omstandigheden hadden we graag mee gefeest. Na snel een ontbijtje op onze kamer opgegeten te hebben zijn we naast die mooie kathedraal nog een bakkie gaan drinken. Het was redelijk bewolkt en aan de frisse kant later werd het béter. Het eerste gedeelte van vandaag was redelijk heuvelachtig maar goed te doen. De hoogtes varieerde tussen de 800 en de 1000 mtr. In het tweede gedeelte kwamen we in een heel licht glooiend landschap met op de hoogste punten, zover het oog reikt, golvende korenvelden door een flinke wind. Gelukkig hadden we die wind meestal mee. De meeste dorpjes die we zagen waren redelijk vervallen en leken verlaten. Kan me voorstellen dat de jeugd naar de stad trekt er is echt helemaal niets te doen. In de verte zagen we steeds vele windmolens. Is in zo'n redelijk onvruchtbaar gebied met veel wind een goed alternatief. Her en der zag je ook stapels rotsblokken. De boeren zullen die daar verzameld hebben om te voorkomen dat ze de machines beschadigen. Vandaag hebben we voor het eerst een pelgrim met een lastdier, ezel, gezien. Was een mooi gezicht omdat de ezel de wandelaar volgde zonder touw. Helaas waren er vandaag weinig plekken om koffie te drinken. Na die in Burgos kwam de volgende pas na 35 km. Na 70 km kwamen we weer een koffie punt tegen die tegelijk een refugio was. Het zag er hier super gezellig uit met een zwembad en een grasveld om te zonnen. Die koffie is een halve liter bier geworden en hebben ook maar besloten om hier te blijven. We kwamen hier ook weer die 2 Noorse dames tegen. Het leek net een echte vakantie. Lekker bakken in de zon met uitzicht op een kerktoren met 5 ooievaarsnesten waarvan de ooievaars af en aan vlogen om voedsel te halen voor de jonge ooievaartjes. Ooievaarsnesten zie je hier trouwens erg veel. Vooral op oude kerkjes. Net in een grote zaal gegeten met, Noren, Amerikanen, Duitsers, Oostenrijkers, enzz. Erg gezellig. Het leuke is dat iedereen ook echt moeite doet om met elkaar te kunnen praten.
Hopelijk slapen we goed in deze slaapzaal.
Groetjes

• 15 Juni 2014 - 21:03

Jan En Antoinet:

hebben ze ook korenbloemen en ja die ooievaars zie je tot in Compostella denk ik. Maakt koffie of spaans bier geen verschil ? Geniet verder met bewoners van andere landen, groetjes.

• 15 Juni 2014 - 21:03

Theo & Paula:

Hoi Judith & Peter,
    Wat maken jullie een hoop mee op deze reis.
    Wel alert blijven met al die ooievaars, je weet maar nooit!
    We genieten van de leuke verhalen en mooie foto's.
    Goede fietstocht verder en heerlijk genieten saampjes.
    Groetjes uit Den Bosch

• 15 Juni 2014 - 21:07

Fatma:

Goedenavond pelgrims,

Pelgrim Peter, pas maar op je wordt zo nog een echte schrijver. Ik waande me even in een mooi boek waarvan ik alweer een hoofdstuk uitgelezen heb. Kan niet wachten op het volgende hoofdstuk. Maar ja moet wel.....
    Pelgrim Judith hoe gaat het met de knieën? Xxx

Liefs en groetjes Fatma

• 15 Juni 2014 - 21:22

Paul:

Hallo er zijn meer mensen die Peter zijn schrijverstalent zijn opgevallen. Het is Vaderdag vandaag, dus heeft Judith mij gebeld. Leuk ze ff aan de telefoon te hebben gehad. Nu ik over de ooievaars lees, jullie weten wat ooievaars kunnen brengen. Eind komt in zicht en ook het lang verwachte verslag van Judith zit eraan te komen, want iedereen wil weten hoe het is/was met de knie. Kijk uit, zeker voor de ooievaars en tot horens.

• 15 Juni 2014 - 21:47

Riek :

allo peter en judith
    het gaat goed met juillie al zo ver gefietst nog eventjes
    en juillie zijn er ik vind het geweldig en die mooie verhalen ik
    lees ze elke keer voor ik naar bed ga .

gr. Riek

• 15 Juni 2014 - 22:19

Paola Van Der Deure:

Hoi Peter en Judith,
    Dacht dat het alleen in Frankrijk uitgestorven was. Ik ben ook toe aan een rustdag met zwembad haha. Welke plaats is dat?
    Heel veel succes verder en lekker genieten. Liefs, Paola

• 15 Juni 2014 - 23:24

Harry En Maike :

Hoi peter en Judith. Geweldig wat jullie meemaken en presteren. Goed te lezen dat jullie er zo van genieten, dat was toch ook de bedoeling!! Heel leuk de verhalen te lezen. Blijf genieten van deze geweldige tocht. Groet Harry en Maike. Ps. hier gaat alles goed.

• 16 Juni 2014 - 11:52

Yvon:

Jammer dat jullie niet naar het festival konden, want dat is ook altijd leuk.
    Grootste gedeelte van de tocht zit er al op, fantastische .
    Er zal wel al eelt op de het kontjes zitten.
    Trouwens jullie drinken elke avond bier, eelt groeit dan toch niet zo snel.
    Of haal ik nu iets door elkaar.
    Henk en ik hebben nu ook samen vakantie en we gaan even naar Kos-beter.
    Heel succes verder, groetjes.