Rustdag 3 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu Rustdag 3 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

Rustdag 3

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

14 Juni 2014 | Spanje, Burgos

Hallo allemaal
Wat zijn die Spanjaarden stil, wat zijn die Spanjaarden stil. Zo was het gisteravond na afloop van de wedstrijd. In een restaurant hadden we 2 Noorse meiden ontmoet, die we al eerder gezien hadden, waar we de wedstrijd mee zijn gaan kijken. Eerst op een terras maar omdat het wat kouder werd zijn we in een bar gaan kijken. Het was erg gezellig met die twee en het werd steeds leuker naarmate de wedstrijd vorderde. Bij al die doelpunten waren wij de enige vier die iets van zich lieten horen. De spanjaarden vonden dat natuurlijk niet leuk maar van enige vijandigheid was niets te merken. Na afloop was de bar snel leeg. We werden nog gefeliciteerd door een Spanjaard. Een gekte zoals met oranje is het hier helemaal niet. Af en toe zie je iemand lopen met een shirt van het Spaanse team. Vandaag spraken we een paar jongens met zo'n shirt aan over holland en ze wezen meteen naar die ene wk-ster op het shirt die wij nog niet hebben. Ik ken ook een Duitser die dat doet.
Vandaag zijn we Burgos in geweest. De kathedraal hier is erg indrukwekkend. De kathedraal is omringt door vele kapellen die allemaal een eigen thema hebben. Voor elke kapel is alles uit de kast gehaald om er íets moois van te maken. Vele kleurige beelden, prachtige beschilderingen en niet te vergeten een imposant gebouw(we krijgen hem niet helemaal in een keer op de foto). De mooiste bouwwerken zijn gebouwd in de renaissance. Een welvarende periode wat erg goed te zien is. Terwijl Judith aan het shoppen was(we kunnen gelukkig niet veel meenemen) heb ik nog wat rond gekeken in andere mooie gebouwen. Er was een tentoonstelling van diverse kunstwerken en bonsaiboompjes. Tevens even in de bibliotheek op internet gekeken hoe de overwinning in Nederland gevierd is.
Burgos is een hele mooie schone stad met een erg rijke historie dat door de hele stad goed te zien is. Heel veel kleine winkeltjes en talloze restaurantjes. Gelukkig weinig in het oog springende reclameborden zodat de straten er redelijk authentiek uit zien. Ook in een grote stad sterft het na 14:00 uur uit en komt het na 17:00 uur weer tot leven. In die tijd hebben we een dutje gedaan naast een riviertje die door de stad stroomt.
De spanjaarden zijn erg vriendelijk. Als ze zien dat je aan het zoeken bent dan komen ze ongevraagd helpen en al een aantal malen zijn ze meegelopen om ons de goede weg te wijzen.
Volgens onze berekening is het nu nog ongeveer 540 km fietsen. Dit betekent dat we mooi op schema liggen en niet echt met tijdsdruk te maken krijgen als alles goed gaat. We zijn zeker van plan om nog meer rustdagen te nemen en de twee erg pittige beklimmingen die we nog hebben tacktisch in te plannen.
Nu een lekker eettentje zoeken.
Groetjes

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014
Totaal aantal bezoekers 19025