22e etappe - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 22e etappe - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

22e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

13 Juni 2014 | Spanje, Burgos

Hallo allemaal
Na twee overnachtingen in grote slaapzalen komen we tot de verbijsterende conclusie dat minimaal 25% van de mensen snurkt of andere harde geluiden maken tijdens het slapen. We hebben er nu gelukkig niet zoveel last van gehad als de eerste keer het went blijkbaar of we waren erg moe. Het pelgrimsmenu was gisteren trouwens perfect. Voor €10,- pp een 3-gangenmenu incl 2 glazen wijn.
Vanmorgen om 5:00 uur begonnen een aantal wandelaars zich al voor te bereiden voor vertrek. Wij waren dus al wakker voordat het licht aan ging om 6:00 uur. Na een matig ontbijt weer op de fiets gestapt met de eerste 5 km langs een drukke autoweg. Dit was wat minder leuk maar werd meteen na de eerste afslag goed gemaakt door een hele mooie omgeving. Volgens ons boekje een van de mooiste gebieden om doorheen te fietsen. Hier heeft het boekje gelijk in. Een prachtig gebied waarin we met niet al te steile bergen naar een hoogte van 1050 mtr fietsten. Onderweg zie je 50 tinten groen, weer vele kleurige bloemen en op het hoogste punt 4 dorpjes in een oogopslag met op de achtergrond bergen met sneeuw. We zien ook veel stenen liggen met mooie kristallen er in. Ivm het gewicht kunnen we maar een kleine steen meenemen. Elk dorpje waar we doorheen fietsen heeft wel een bijzondere historische achtergrond. Sommige kerken zijn gebouwd op fundamenten van Romeinse gebouwen. Er ligt ook een oude stuk weg van de Romeinen naar Hispanje. Hier in de buurt zijn heel veel resten gevonden van de eerste mens. In Burgos is er een museum van. Helaas hebben we niet de tijd om ons overal in te verdiepen.
Na 60 km zijn we rond 13:00 uur gearriveerd in Burgos. Na even zoeken zijn we in een pensionnetje terecht gekomen zo goed als midden in de stad. We waren van plan om het gebruikelijke wasritueel weer uit te voeren maar onze gastvrouw was zo vriendelijk om de was te doen en te drogen.
Bij aankomst meteen even geïnformeerd waar we de voetbalwedstrijd Spanje-Nederland kunnen kijken. We gaan hier in een bar kijken. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. We zullen ons maar gedeisd houden. Zeker als Nederland wint.
Morgen hebben we weet een rustdag. Dus een keer uitslapen.
Dit was het weer voor vandaag. We gaan zo in een Spaans specialiteitenrestaurant eten. Veel plezier allemaal vanavond.
Groetjes

• 13 Juni 2014 - 20:07

Fatma:

Hallo Pelgrims
    Oohh, wat en plezier kan een mens hebben om een reisverslag te lezen. Jullie nemen ons echt mee op reis.....
    Prachtig beschreven en petje af voor de kilometers die jullie al gefietst hebben......in een woord "Harika".
    Geniet van de wedstrijd en toi toi toi voor jullie bij die spanjaardjes....wij gaaaan winnen.....!

Groet Fatma

• 13 Juni 2014 - 20:35

Arnold En Josien :

Hoi Peter en Judith
    Nou het gaat jullie goed ik vind het erg knap van jullie nou kijk vanavond maar lekker voetbal geniet morgen van jullie rustdag slaap lekker uit als dat gaat lukken het is leuk om jullie te volgen nou veel succes weer groetjes uit Uden

• 13 Juni 2014 - 20:52

Henk:

Fijn dat jullie ook zo lekker kunnen ontspannen. Vanavond zal het anders worden tijdens de wedstrijd. En maar vriendelijk knikken naar iedereen. Veel succes en vooral veel plezier vanavond (dan hebben wij dat ook).
    Gr. Henk

• 13 Juni 2014 - 20:58

Theo & Paula:

Hoi Judith & Peter,
    Petje af voor jullie. Geweldig wat jullie al gefietst hebben.
    En dan die prachtige foto's. Wij beleven het een klein beetje mee.
    Lekker stappen morgen en dan weer op de fiets.
    Houwdoe!

• 13 Juni 2014 - 23:16

Jeffrey:

Geniet van de rustdag morgen na al die kilometers fietsen
    en geniet van al de pilsjes groeten van jeffrey

• 13 Juni 2014 - 23:24

Antoinet En Jan:

Het gaat erg goed met jullie op doortocht, heel knap en mooie fotos, willen we wel meer zien als dat kan.
    Hoe verliep het kijken naar de wedstrijd tussen de Basken? Geniet van de rustdag morgen in Burgos.Doei!!

• 14 Juni 2014 - 16:40

Ankie:

Zullen we een weekbespreking maar gaan wijden aan jullie vakantieverhaal met de daar bijbehorende foto's, de MPR zal te klein zijn denk ik.
    Jullie zetten een prestatie neer van formaat, om ongelofelijk trots op te zijn.
    Elke dag lees ik met plezier jullie dagverslag. En zoals Fatma zegt, jullie nemen ons mee op reis.
    Ga zo door.
    Groetjes Ankie

• 14 Juni 2014 - 23:33

Maria:

Zo dat goed, klaar voor de laatste 500 km. kijk er elke keer weer naar uit om jullie verslag te lezen je krijgt zo zin om deze route ook een keer te gaan fietsen zo mooi beschreven. zet 'm op en succes verder.