20e etappe - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 20e etappe - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

20e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

11 Juni 2014 | Spanje, Navarrete

Hallo allemaal
Vanmorgen zijn we rond 8:00 uur vertrokken uit Puenta la Reina als een pelgrim over die mooie boogbrug. De rustdag van gisteren heeft ons heel goed gedaan. Helaas niet al te goed geslapen. Misschien zijn we een middagdutje niet gewend of het late avondeten. Het was ook erg benauwd dus we hadden de raam open gezet. Dat was lekker fris maar we lagen dicht bij een kerk en daar luiden ze elk kwartier de klok ook s'nachts. Maar niet getreurd vandaag was een hele goede fietsdag. Een niet al te sterke zon weinig wind in een matig glooiend gebied met erg goede wegen. De hoogte varieerde de hele dag tussen de 400 en 600 meter. In de verte zagen we steeds hoge bergen die we waarschijnlijk ook nog een keer mogen trotseren. Het uitzicht was steeds prachtig. Veel heuvels met kleurige velden, granen, wijngaarden, olijfbomen en dorpjes. Regelmatig werden de bermen opgesierd met in bloei staande gele brem die heerlijk roken. Ook zie je erg veel roofvogels op grote hoogte rond zweven. Een keer kwam een enorme roofvogel vlak voor ons. Weet niet wat voor een het was. In het begin van de ochtend werden we ingehaald door Mario. Een Italiaan uit de buurt van Milaan. Hij had een week voor zijn vertrek een fiets gekocht een aluminium bakje achterop gebouwd en daar zat zijn bagage inclusief gitaar in. Het was wel een windvanger. In kloosters speelde hij gitaar met zang totdat er geklaagd werd. Het was een erg spontane jongen die snel verder fietste om 140 à 160 km per dag te kunnen halen. We hebben in Estella en Logrono een stempel gehaald. In de laatste plaats was het erg druk wegens een volks en/of onafhankelijkheidsfeest. Helaas konden wij niet mee doen en zijn door gefietst. De rustdag is zo goed bevallen dat we nu proberen vrijdag in Burgos te zijn er daar zaterdag de hele dag te blijven. Het schijnt een erg mooie stad te zijn. Vandaag toch weer een mooie 85 km afgelegd. Zadelpijn hebben we nog wel maar het is heel goed te hebben. Nu zitten we weer aan ons gebruikelijke pilsje in Navarette waar we ook slapen in een soort pelgrims huis.
Groetjes

• 11 Juni 2014 - 20:02

Henk:

Ha die fietseprs

Het lijkt wel of het jullie heel makkkelijk af gaat. Er zijn gelukkig veel meer Ups dan Downs. Ga door, hou vol en blijf het plezier dat jullie uitstralen meenemen.
    Gr. Henk

• 11 Juni 2014 - 21:01

Yvon:

Dat pilske 's avonds moet je er in houden, dat hebben jullie na zo'n fiets dag wel verdient.
    Wel onthouden wel het lekkerste was.
    He nog effe tegen aan en dan zijn jullie er al.
    Bikkels succes.

• 11 Juni 2014 - 22:26

Rob S:

Ha ha, dat jullie slecht geslapen hebben is wel te verklaren. Jullie sliepen bij de Puenta la Reina oftewel de brug van de koningin. In deze omgeving hebben jullie natuurlijk geslapen als een princes op de erwt.
    Ik hoop dat jullie verder koninklijk ongemak bespaard blijft. Succes met die bergen in de verte !
    Groeten,

Rob S.

• 11 Juni 2014 - 22:52

Jan En Antoinet:

Ha peter en Judith, jullie zijn inmiddels echte Catalanen : genieten van de dagelijkse dingen onderweg in ieders leven, gehecht aan je doelen en daaraan sturing geven.Doe ze de groeten in Burgos...hm hm.
    Sukses verder en groeten.

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014
Totaal aantal bezoekers 19008