18e etappe - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 18e etappe - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

18e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

08 Juni 2014 | Spanje, Roncesvalles

Hallo allemaal
Het is gelukt. Met veel zweten en zwoegen zijn we de pas Porte de Ibaneta op een hoogte van 1057 mtr over gefietst. Het was echt een zware inspanning. Na ongeveer 60 km zeer mooie kilometers in een heuvelachtig landschap waar de klimmen langzaam steeds langer werden dan het dalen zijn we gearriveerd in St Jean-Pied-de-Port. Hier hebben we ons zelf getrakteerd op een biefstuk van 300 gr voordat we aan de klim begonnen. In de eerste klim kilometers had het genieten van de omgeving nog de overhand maar hoe hoger we kwamen hoe minder dit werd. 16 km constant klimmen is erg veel. Het plaatsje waar we nu zijn is 1,5 km over de top. De strakke afdaling hier naar toe was erg gaaf. We slapen nu in Roncesvalles in een oud klooster. In de slaapzaal staan 60 stapelbedden(120 bedden). Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Het gebied hier is erg mooi. Flinke bergen helemaal groen begroeid met overal watervalletjes en beekjes. De weg naar de pas was erg mooi en heel goed geasfalteerd. Vele motorrijders zijn ons gepasseerd. Dus Henk als je nog een route zoekt dan kan ik je deze aanbevelen. Onderweg zie je op de plaatsen waar ze de rotsen hebben opgeblazen om de weg aan te leggen erg goed de lagen van verschillende samenstellingen die de geschiedenis van de aarde vertellen. Onderweg nog een dooie slang gevonden. Helaas te klein voor een handtasje voor Judith. Nu zitten we op een bankje buiten bij te komen en te eten bij het klooster. Om 22:00 uur moeten we binnen zijn en om 6:00 uur gaat het licht aan. Dus zo naar stapelbedje toe. Oja we hebben totaal 85 km gefietst vandaag.
Groetjes

• 08 Juni 2014 - 21:45

Tineke:

Jullie zijn Kanjers!! Zet m op nog :) en tussendoor genieten van elkaar en de stapelbedden :p
    Liefs Tineke vd Akker

• 08 Juni 2014 - 22:21

Henk:

Die route zit eigenlijk al in de planning, maar dan de andere kant op. Via Faro naar Satiago, naar Lourdes en dan dwars door Frankrijk naar Brabant. Op de (motor)fiets dus niet zo vermoeiend. Geniet van de omgeving en elkaar.
    Gr. Henk

• 08 Juni 2014 - 23:24

Fatma:

Hallo pPlgrims,
    Roncevalles, Mexico....Is dat niet heel erg ver om fietsen? Lijkt me ook erg vermoeiend hoor.....

• 08 Juni 2014 - 23:47

Riek V Hal:

wat goed van juillie die hoge klim maar het is vanaf die berg heel mooi
    juillie hebben de hoogte bereikt nu naar de volgende kilometers dat gaat ook goed
    optijd rusten dan zijn je er zo ik vind het geweldiig
    morgen een fijne fietsdag.
    gr.Riek.

• 09 Juni 2014 - 00:05

Marcel Anke &girls:

You did it! Wat een prestatie, lekker uitrusten en morgen lekker verder zoeven. Xxx

• 09 Juni 2014 - 08:36

Martina:

Knap zeg!!! Vandaag een fijne fietsdag!! Gr. Martina

• 09 Juni 2014 - 08:56

Karin:

Fantastisch, wat een prestatie!! Zo zie je maar weer dat je met een positieve instelling en doorzettingsvermogen ver komt, ook al is het erg zwaar en zit je er af en toe doorheen. Petje af!
    XXX

• 09 Juni 2014 - 13:20

Antoinet En Jan:

Het is dus weer werken geblazen voor jullie en dan verdien je echt goeie biefstuk !!
    Hoe is het weer voor fietsers? Hier is onweer en dat zal vandaag/vannacht wel aanhouden.
    Wij vinden dat jullie het goed doen, houen zo en blijf ook genieten van alles,groetjes.

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014
Totaal aantal bezoekers 19003