16e etappe - Reisverslag uit Lesperon, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 16e etappe - Reisverslag uit Lesperon, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

16e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

06 Juni 2014 | Frankrijk, Lesperon

Hallo allemaal
Het is gelukt. Vanmorgen om 7:30 uur zaten we op de fiets en om 11:15,uur hadden we er al 50 km op zitten. Uiteindelijk zijn het 87 km geworden.De route van vandaag ging over lange rechte wegen met veel naaldbomen met daar tussen varens. Hier en daar waren ze bezig met het ontginnen van bossen voor landbouw. De sproei-installaties hier zijn niet als een haspel bij ons maar een aaneenschakeling van buizen een paar meter boven de grond. Deze kunnen ze in een grote cirkel over het land laten rijden. We hadden ook nog een vos gezien en twee keer een ree waarvan een keer de ree een paar honderd meter voor ons uit liep omdat hij niet van de weg af kon.
Af en toe hadden we de wind mee. Dan ging het erg lekker. Al vrij vroeg vandaag haalde Henry ons weer in. Hij zou al ver voor ons moeten zijn maar omdat zijn navigatiesysteem gestolen was heeft hij veel tijd verloren op het politiebureau. Gelukkig had hij nog een boekje bij maar het was erg balen voor hem. Het is hier erg goed opletten met de openingstijden. Winkels zijn altijd van 12 tot 14:00 uur gesloten en restaurants van 14 tot 18:30 uur. Het was vandaag erg warm. Omdat Judith verbrand was had ze zich mooi uitgedost.(zie foto). We zijn nu aangeland in Lesperon. We slapen in een refuge. Dit is een ruimte die een gemeente beschikbaar stelt voor pelgrims. We hebben de sleutel opgehaald bij het gemeentehuis en het kost maar €6,- pp. Deze ziet er erg netjes uit met alles er op en er aan.
Zo nu even wat eten met heerlijk wijntje er bij en dan naar bed. Morgen weer vroeg op.
Oja internet verbindingen zijn hier niet erg goed. Het kan best zijn dat het me een keer niet gaat lukken een verslag te plaatsen.
Groetjes

• 06 Juni 2014 - 19:24

Caroline Ingrid En Eveline:

Vanuit het Catharina-ziekenhuis wensen wij jullie heeeeel veeeel plezier!
    Toi toi toi

• 06 Juni 2014 - 23:51

Riek V Hal :

hallo peter en jutih
    wat hebben juillie al ver gefietst volgens mijn
    hebben wij die wegen gereden naar loudes
    dan hadden we ook de binnen wegen heel mooi natuur en druiven velden maar met de fiets
    zie je alles veel moo ier juillie hebben nog vele kilometers te doen en nog een hele klim maar
    dat gaat ook wel goed fiets weer .
    gr.Riek

• 07 Juni 2014 - 15:05

Jeffrey:

Mooie verhalen weer en mooi weer
    hier alles goed in Uden
    en nog veel plezier groeten van jeffrey

• 07 Juni 2014 - 16:16

Ankie:

Top prestatie!!
    ik lees jullie verhalen met veel bewondering
    Succes met het vervolg van jullie reis
    Ankie

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014