15e etappe - Reisverslag uit Hostens, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 15e etappe - Reisverslag uit Hostens, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

15e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

05 Juni 2014 | Frankrijk, Hostens

Hallo allemaal
Met suizende wind om de oren bij een afdaling en een oorverdovende stilte met alleen het geluid van zwoegen en steunen tijdens een klim. Dit in een prachtige omgeving met wijngaarden tot zover je kunt kijken. Overal borden met Chateau's(wijnen) die hier vandaan komen. De wijnboeren doen het er goed van aan hun riante woningen te zien. Heerlijk geluncht op een grasveld tussen de wijngaarden. Dit was het grootste gedeelte van,onze tocht vandaag. Na het inpakken vanmorgen van een natte tent niet door de regen maar dauw en was die nog natter was dan toen we hem gisteravond opgingen. Vanochtend was het best fris. Zeker omdat we een aantal natte kledingstukken aan moesten doen. Maar na een uurtje werd het warmer en, zoals ik al schreef, met die mooie omgeving ben je het zo vergeten. De laatste 20 km vandaag van de 100 km was door een bosrijke omgeving. Lange rechte wegen met weinig variatie. Wel was het net zo vlak als in Nederland dus we hebben flink op kunnen schieten. We zijn vandaag ook over de helft gegaan. Het gaat dus goed alleen het lastigste stuk komt nog.
Het was even lastig om een slaapplaats te vinden. Vaak zijn de hotels of campings in ons boekje nog niet open of bestaan ze niet meer. Uiteindelijk zijn we belandt in een chaletje in Hostens. Nadat we de natte was en tent hebben opgehangen om te drogen heb ik een paar heerlijk gekoelde flesjes Heineken gehaald. Was heerlijk na zo'n lange warme dag. Heb ook even gefietst zónder bagage. Wat was dat een verademing.
Het is voor ons steeds lastig om vroeg kilometers te maken maar morgen zal dat echt wel moeten. Het wordt dan warmer dan 30 graden. Nu nog even een paar heerlijke pilsjes en dan weer plat.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties. We kunnen helaas niet overal op reageren omdat dit téveel tijd kost op mijn telefoontje.
Groetjes

• 05 Juni 2014 - 20:58

Carola:

Hoi,
    Leuk om te lezen dat het jullie zo goed af gaat. Zo zie je maar weer wat een goede voorbereiding waard is:-) Overigens toch fijn dat je lijf biertje overal te koop is:-). Voor straks slaap lekker en voor morgen weer een goede reis!
    Groetjes, Frank, Carola en Jasper.

• 05 Juni 2014 - 22:08

Jan En Mieke .:

Hallo fietsers.
    Nou het gaat jullie goed af dat fietsen , knap hoor.
    Voor ons begint het ook bijna, erg veel zin .
    Demi is ook net vertrokken, naar een nieuw adres.
    Morgen laatste dingetje doen, en zaterdag vertrekken.
    Nou morgen een fijne fietsdag.en zet hem op.xxx

• 05 Juni 2014 - 22:29

Jan/antoinet:

Hoi Peter en Judith, stokbrood, rode wijn en heineken en skon weer, zijn jullie al over de helft van de totale tocht in km ? wat gaat dat snel !! Blijf genieten, we denken dat jullie nog heel wat mooie km tegemoet trappen.
    Groet en sukses.

• 05 Juni 2014 - 22:37

Arnold En Josien :

Hoi Peter en Juduth
    Nou knap gedaan hebben geen last van zadelpijn nou weer veel succes groetjes uit Uden

• 06 Juni 2014 - 07:28

Yvon:

Lijkt me super mooi om door die wijnvelden te fietsen. Er door wandelen is ook leuk van de week nog gedaan op een andere plek. Als je nog plek in je tassen heb gewoon een paar flesjes meenemen, heerlijk.
    Dat heerlijk is natuurlijk pas als je ze proeft.
    Succes voor de komende dagen, zeker met die warmte goed drinken.
    Doeiiiiiiii

• 06 Juni 2014 - 17:59

Theo & Paula:

Hoi Judith & Peter,
    Vandaag zaten wij ook op onze fietsen (elektrische) en ik dacht aan jullie.
    Wij hebben zeker 25 km. afgelegd.
    Wat heb ik een recept voor jullie, hoe jullie het volhouden.
    Ga zo door! Die bergen straks is een peulenschilletje voor jullie. Hi,hi.
    Lieve groetjes,Theo & Paula

• 15 Juni 2014 - 21:27

Riek:

hallo peter en judith
    wat hebben juillie al ver gefiets ik doe het niet na eventje nog
    vol houden elke avond lees ik juillie mooie verhalen
    ik vind het geweldig .
    heel veel groetjes