13e etappe - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 13e etappe - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

13e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

03 Juni 2014 | Frankrijk, Angoulême

Hallo allemaal
Een aantal lezer merken op dat niet de juiste locatie's worden aangeven op de landkaart. Ik vul de juiste locaties in maar ze worden niet juist weergegeven. Op mijn telefoontje kan ik niet goed uitzoeken waar het aan ligt. Maar wees gerust we zitten op de juiste route.
Gisteravond en vanmorgen hebben we gezellig gegeten met zijn drieën in ons middeleeuws stulpje. Gelukkig was de douchevoorziening van deze tijd. Henry lacht zoals Eddy Murphy. Erg grappig.
Vanmorgen klokslag 8:00 uur, de kerk was 20 mtr verderop, stapten we op de fiets. Het weer was weer prima. Henry is nog bijna de hele dag met ons opgetrokken maar in Angouleme ging hij alleen verder. Hij moet eerder naar huis dus ook een hoger tempo aanhouden.
Het landschap hier is erg glooiend met af en toe een steil stukje er tussen. Je zou het kunnen zien als een soort interval-trainning voor de Pyreneeën. De dorpjes liggen er allemaal troosteloos en verlaten bij. Over de Fransen moeten we onze mening bij stellen. Ze zijn bijna altijd bereid om te helpen. Gevraagd of ongevraagd. Communiceren gaat niet altijd even gemakkelijk maar met een beetje goede wil kom je er wel. Vanmiddag nog werden we in een winkel uitgenodigd voor een bakkie. Later bleek dat de vrouw deze tocht voor een deel gelopen had. Ben erg benieuwd of wij na deze tocht ook gastvrijer zijn geworden.
Op het moment dat ik een deel van mijn verhaal schrijf is Judith inkopen aan het doen bij E.Leclerc. Dit is een winkelketen waarvan de winkels zo groot zijn dat Judith er gisteren was verdwaald. Vandaag is het beter gegaan. Via de touristeninfo in Angouleme hebben we het adres gekregen van een vrouw die kamer verhuurt. €40,- incl ontbijt. Mooi prijsje dachten we. We konden trouwens ook niet veel verder om een camping te zoeken omdat deze dag 77 km, slopend is geweest. Geen meter vlak is best vermoeiend. Hopelijk kunnen we morgen 100 km maken. Nu zitten we lekker buiten. Hebben net gegeten. Onze gastvrouw was zo aardig om haar keuken tot onze beschikking te stellen. De konijnen lopen hier los rond en er liggen overal keutels. Gelukkig niet in onze kamer. Onze gastvrouw is Zumba-lerares, speelt piano, gitaar, accordeon en zingt. Daarbij kan ze ook nog dansen. Ze componeert zelf haar eigen voorstellingen. Ze heeft een stukje laten zien. Erg mooi en veelzijdig. Bedankt panaschers voor jullie toast. Wij pakken er hier wel een op. Nu nog even relaxen en dan naar bedje toe voor een welverdiende nachtrust.
Groetjes

• 03 Juni 2014 - 21:32

Jan En Antoinet:

Leuk he om cultuur te snuiven, geniet verder,groetjes.

• 03 Juni 2014 - 21:34

Mario En Natasja:

Hoi hoi
    Wat een prestatie van jullie om dit te doen echt super!!!!!
    Maar zo te lezen hoef ik de auto nog niet te pakken......
    Nog heel veel fiets plezier en heel veel groetjes van ons
    Mario natasja sven en brent
    (Ps. We laten zondag wel even weten wat jullie wel/ niet gemist hebben met de vriendendag )
    Haha

• 03 Juni 2014 - 21:40

Elise Ponse:

Hallo,
    Hier 'grote'zus.
    Erg trots op zusje.
    Wat een geweldige tocht tot nu toe.
    En? God al ontmoet? Hij woont tenslotte in Frankrijk.
    Ik blijf jullie met veel plezier volgen.
    Liefs en een dikke kus
    Elise

• 03 Juni 2014 - 22:06

Josien En Arnold :

Hoi Judith en Peter
    Nou vind het erg knap van jullie en hoe is het met de zadelpijn geen last leuk om ook jullie foto's te kijken het is ook erg leuk om jullie te volgen nou veel succes verder
    Groetjes Josien en Arnold

• 03 Juni 2014 - 22:59

Silvia:

Hoi samen,
    Super gedaan weer, en morgen weer veel fiets plezier.
    Richard gaat donderdag de alpe duez fietsen, ben benieuwd.
    Naar Santiago zou hij ook nog een keer willen fietsen.
    Groetjes Silvia

• 04 Juni 2014 - 09:49

Paul:

Goed bezig, ff een berichtje van de andere kant van Frankrijk. Regen houdt ons vandaag thuis op enkele diehards na, die zijn met regenbak aan vertrokken. Die Fransen vallen best mee, het zijn Bourgondiërs en houden van de natuur. Als je zelf open en positief opstelt maak je makkelijk contact. Morgen rij ik naar huis mijn achterband is bijna kaal. Jullie banden houden het goed uit want ik heb nog niets vernomen over lekke banden. Succes verder en kijk goed uit! Groeten ook van de Smitsjes en andere

• 05 Juni 2014 - 18:22

Suzan En Paul:

Hoi hoi,
    Wat bijzonder, door jullie mooie verslagen lijkt het wel of we een beetje meefietsen.
    Hou je taai en we blijven jullie volgen!!
    Geniet!
    Groetjes Paul en Suzan