11e etappe - Reisverslag uit Chasseneuil-du-Poitou, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 11e etappe - Reisverslag uit Chasseneuil-du-Poitou, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

11e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

01 Juni 2014 | Frankrijk, Chasseneuil-du-Poitou

Hallo allemaal
Na het eten gisteravond hebben we nog samen met een nonnetje de afwas gedaan Ze hebben daar een keuken waar menig restaurant jaloers op zou zijn. Je zou zeggen dat je na een rustdag minder moe zou zijn. Nou ik was vermoeider dan na een dag fietsen. Maar dat hebben de meeste mannen na een dagje langs winkels slenteren denk ik(grapje) Vanmorgen nog gezellig ontbeten met een Duitser en een paar Fransen. Snel weer de fietsen gepakt en om 8:00 uur weer vertrokken uit een heel rustig Tour. Het was echt ideaal fietsweer. Wel bewolkt, geen wind en rond de 18 graden. Voor de middag hadden we er al 50 km op zitten. Onderweg had Judith nog lekkere ujese zwarte(kersen) geplukt. Ze waren heerlijk. In Chatellerault zijn we zo'n 6 km verkeerd gefietst. Was niet zo goed beschreven in ons boekje. Gelukkig hadden we niets gemerkt van de drie aangegeven omleidingen ivm de aanleg van een TGV-spoorlijn. Aan het eind van de middag hebben we nog een prachtig kasteel gezien in Dissay. Bleek een zomerverblijf te zijn van een of andere kasteelheer. Een paar kilometer verderop hebben een camping gezocht en ons tentje op gezet in Chasseneuil du Poitou. Al snel kwam er een man naar ons toe, Johan, die zichzelf min of meer uitnodigde om met ons mee te eten. Hij was te voet en geen enkele winkel of restaurant was nog open. We hebben ons eten toen met hem gedeeld. Het was een leuke gezellige man. Een huisarts uit IJmuiden die de reden van zijn wandeltocht nog moest bedenken. Heel bijzonder. Zo na een tocht van 108 km vandaag hebben we onze rust we weer verdiend.
Groetjes

• 01 Juni 2014 - 22:36

Jan En Mieke:

Nou 108 km dat is niet mis!
    Wel fijn dat het het zo mooi weer. Is toch gezelliger
    Hier is ook alles goed.en met Demi ook.
    Nou zet hem op en veel succes. Groetjes Jan en Mieke.xx

• 01 Juni 2014 - 22:38

Dianne:

Wat een prachtige reis , met mooie, grappige en ontroerende momenten. Het is een plezier om jullie reisverslag te lezen. Succes met de komende ritten!!
    Heel veel groetjes,
    Dianne

• 01 Juni 2014 - 22:56

Dirk:

Leuk verslag weer, krijg ook zin in de vakantie als ik al die Franse plaatsen langs zie komen!
    Nog even door de Cognac en dan zitten jullie het Bordeaux gebied ;-) Ha-ha

• 01 Juni 2014 - 23:11

Marijke:

Als je het dagelijks reisverslag leest proef je bijna de sfeer van wat jullie mee maken. Complimenten voor de verslagen. Nog heel veel succes en we blijven jullie volgen, nu nog letterlijk, maar hopelijk ook nog figuurlijk.

• 01 Juni 2014 - 23:42

Fatma:

Ha, we (je collega's) waren al bang dat t niets meer zou worden met jullie tentje...haha
    Hadden we t toch effe mis...
    Groetjes en kusjes en veel reisplezier toegewenst....xxx

• 02 Juni 2014 - 08:29

Yvon:

Hoi Peter en Judith,
    Dat mooi weer stuur maar naar nl. Hier voorspellen ze over twee dagen veel regen.
    Slimme arts die zich zelf uitnodigt, zo als hij loopt noemen ze tot bezinning komen.
    Wie weet wat er bij die man speelde.
    Henk is nu bij het meer van loch-ness, maar had het monster niet gezien.
    Ik wordt nu opgehaald voor een aantal dagen naar Cochem.
    Dus ik wens jullie voor de komende dag succes en mooi fiets weer toe.
    Gr. Yvon

• 02 Juni 2014 - 11:32

Jeffrey:

Leuke verhalen weer en al bijna op de helft
    veel plezier morgen groeten uit uden

• 02 Juni 2014 - 17:01

Susanne :

Heerlijk al die km op t fietsje, ik heb de afgelopen dagen 100 km gelopen en eigenlijk maakt t niet uit of t regent of dat de zon schijnt. Gelukkig mag ik gewoon thuis slapen, leuk dat jullie in de tent konden dan heb jij dat ding ook niet voor niks aan jullie fietsjes gehangen! Misschien jullie zelf de volgende keer eens uitnodigen bij een ander aan de tafel kijk je even of dat ook werkt! Wij nemen vanavond wel een borrel op jullie fietstocht en succes net de volgende etappe maar weer!

• 03 Juni 2014 - 12:38

Jan En Antoinet:

peter en Judith, prachtig het vergezicht met klaprozen en kersen, hebben jullie de ptten bij het kasteel gedumpt?Sukses verder, Jan en Antoinet.

• 04 Juni 2014 - 10:00

Henk:

Een paar dagen jullie berichten niet gezien want ik zit met amato in Schotland. Ben blij dat slles nog door gaat. Succes en tot de volgende keer