8e etappe - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 8e etappe - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

8e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

28 Mei 2014 | Frankrijk, Chartres

Hallo allemaal
Een warme hele kip, koude erwten uit blik, kwark met mango. Dit is wat we gisteravond met zijn tweeën op de rand van ons hotelbed hebben zitten eten. Het klinkt niet smakelijk maar het was heerlijk.
Vanmorgen werden we onaangenaam verrast met regen terwijl mooi weer was voorspeld. Met een slecht humeur hebben we gepakt en zijn we met regenkleding aan op de fiets gestapt. Tot onze schrik begon meteen na 100 meter een echte vette klim. Dit is al geen pretje met koude spieren maar met regen al helemaal niét. Ons humeur daalde nog verder. Toch maar door gefietst en gelukkig ging steeds beter. Het stopte met regenen en we fietste weer tussen de geurige en kleurige velden. De goede zin was weer terug. We hebben Wim en Bert ontmoet. Ook uit Nederland. Ze stopte toevallig het dezelfde bushokje als wij om een banaan te eten. Ze hadden een veel hoger tempo dus ze waren zo weer weg. Een paar kilometer voor Chartres haalde we een vrouw, Paola, in die in haar eentje op weg was naar Compostella. Erg knap dat ze zoiets aan is gegaan. Samen zijn we naar Chartres gefietst. En hebben met zijn drieën een hotelkamer geboekt. Is goedkoper en gezellig.
Vanavond hebben we samen gezellig gegeten en de kathedraal bekeken. De kathedraal is erg imposant en mooi. Om 22:00 uur was er een lichtshow tegen de kathedraal aan. Die was echt geweldig. Een van de indrukwekkenste dingen die ik ooit gezien heb. Als je een keer in de buurt van Chartres bent dan moet je die gaan bekijken. Vandaag hebben we 75 km gefietst. Morgen willen we het rustiger aan doen. We staan wat later op, gaan lekker ontbijten en stappen dan pas op de fiets.
Met de zadelpijn gaat het goed. Maar onze zitvlakken geven nog steeds heel duidelijk aan dat ze het er niet mee eens zijn. Maar het wordt zeker niet erger. Verwacht dat het de komende dagen minder gevoelig zal gaan worden. We gaan nu slapen.
Groetjes

• 29 Mei 2014 - 11:15

Theo & Paula:

Hoi Judith & Peter,

Wat genieten jullie toch van de prachtige dingen om jullie heen.
    Wij genieten al, alleen al door het te lezen. Zelfs de warme hap beschrijf je als een 3-gangen menu in een heel duur Hotel.
    Jammer dat het af en toe regent, maar ook daar gaan jullie positief mee om.
    Knap hoor!
    Heel veel plezier saampjes.

Lieve groetjes,
    Theo & Paula

• 29 Mei 2014 - 11:54

Ankie:

Elke dag kijk ik uit naar jullie reisverslag. Het is zeer bijzonder en knap wat jullie doen. Onderweg komen jullie mooie bezienswaardigheden tegen. Geniet van al het moois wat je ziet onderweg.
    Veel succes voor het topteam Peter en Judith
    Groetjes Ankie

• 29 Mei 2014 - 14:26

Annemarie:

Hee hallo!!!

Wat 'n leuke site! Leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Heel veel succes/plezier en geniet!!!

Liefs Annemarie Ufere-Smits

• 29 Mei 2014 - 14:34

Elise Ponse:

Die tent hadden jullie wel thuis kunnen laten;-))

• 29 Mei 2014 - 22:38

Antoinet En Jan:

elke dag zijn er verrassingen voor jullie, vandaag naar communiefeest van Mirthe geweest en Marcel had jullie achste verslag al gelezen,groetjes Jan en Antoinet.

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014