4e etappe - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 4e etappe - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

4e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

24 Mei 2014 | Frankrijk, Cambrai

Hallo allemaal.
De 4e dag zit er alweer bijna op. Vandaag hebben we niet zoveel geluk gehad met het vinden van een slaapplek als gisteren. Daarover later meer. Het is vandaag gelukt om foto's te plaatsen.
Gisteravond zijn we als een blok in slaap gevallen. Maar wat wil je na drie dagen fietsen, rosé en een paar zwaar blonde biertjes op. Toen ik wakker werd vanmorgen leek het alsof ik een klein feestje had gehad.
Ook regende het. Even douchen en toen naar beneden. Ons gastgezin had een heerlijk ontbijt voor ons klaar gemaakt. Echt ongelooflijk hoe gastvrij die mensen zijn. Na het ontbijt hebben we nog foto's gemaakt en email gegevens uitgewisseld. Met het afscheid gaven we ze een kus, ook de mannen, wat daar de gewoonte is. Bij het vertrek was het gelukkig droog. Wel waaide het erg hard. Na 10 km kwamen we in Tournai(Doornik) terecht. Deze stad heeft een erg mooi kathedraal die helaas niet goed te bezichtigen was door restauratie. Wel hebben we weer een stempel bemachtigd. Vanaf Tournai naar de Franse grens was het heuvelachtig en erg winderig. Soms moesten we bergaf mee trappen. Vlak voor de Franse grens hebben we koffie en thee gedronken in een onguur kroegje met een vrouw van boven de 80 achter de bar. Leuk om even meegemaakt te hebben maar blij dat we er weg waren. De grens over viel het meteen op dat de wegen beter zijn en alles ziet er wat netter uit. Het was een stuk vlakker alleen de wind hield aan met af en toe een paar druppels regen. In Cambrai aangekomen hebben we een stempel gehaald bij de VVV en meteen een slaapplek proberen te regelen. Nou dat viel niet mee. Of het was te duur, zat vol, was te ver weg of te onguur. Na een uur mbv een zeer vriendelijke dame hebben we een goedkoop hotelletje gevonden. We komen beide met fietsen pas laat echt op stoom. Dat heeft als gevolg dat we te laat zijn voor een slaapplek. In het vervolg gaan we ons toch wat beter voorbereiden en in de ochtend meer kilometers maken. Nu we toch slapen in een hotel hebben we meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze kleren te wassen. We hebben een waslijn gespannen en de hele hotelkamer hangt vol. Zie foto.
Na 4 dagen beginnen onze zitvlakken toch een beetje gevoelig te worden. Het is nog te hebben en hopelijk wordt het de komend mínder. Oja niet te vergeten. We hebben vandaag 88 km afgelegd.
Groetjes

• 24 Mei 2014 - 23:13

Silvia:

Hallo Peter en Judith,
    Wat een prestatie elke dag weer.Super veel bewondering voor jullie.
    Wat fijn dat jullie zulke lieve mensen tegenkomen,dat is toch wel prettig en maakt de reis extra leuk.
    Hopelijk zijn jullie billetjes morgen weer minder pijnlijk.
    Succes morgen en lekker weer in de schone kleren.
    Groetjes.

• 25 Mei 2014 - 00:51

Jan En Mieke:

Hallo Peter en Judith .
    Wat knap dat jullie zover gekomen zijn.
    Hopelijk hebben jullie morgen goed weer.
    Hier is alles goed , ook met Demi.
    is vanavond heerlijk naar de toppers geweest.
    liefs van ons.xx

• 25 Mei 2014 - 09:23

Karin:

Fijn dat jullie zo genieten van alles wat op jullie pad komt en dat er zoveel gastvrije mensen blijken te zijn.
    Jullie zijn hartstikke goed op weg en ik wens jullie weer veel succes (vooral met het achterwerk) en hoop op mooi weer. XXX

• 25 Mei 2014 - 09:25

Theo & Paula:

Hoi Judith & Peter,

Wat een avontuur voor jullie, dan moet je toch wel doorzettingsvermogen hebben.
    Wat de billen betreft, er komt mettertijd wel eelt op. (hopelijk !)
    Liefs uit 's-Hertogenbosch

• 25 Mei 2014 - 10:26

Frank, Carola & Jasper:

Hoi Judith & Peter,
    Respect hoor. Wij doen het jullie niet na. Hopelijk gaat het met het vinden van een slaapplaats beter nu jullie je strategie aangepast hebben. En wat betreft het achterwerk......... Och dat went ook:)

• 25 Mei 2014 - 13:35

Angelique Van De Wiel:

Hoi Hoi Jee super leuk om jullie zo te volgen !! ik kijk elke dag uit naar jullie verslag want jullie doen het toch maar. Zet hem op en geniet xxx

• 25 Mei 2014 - 15:24

Anke En Marcel:

Hoi Peter en Judith,

Jullie zijn goed bezig. Leuk dat je tijdens zo'n tocht allerlei mensen tegenkomt en bijzondere dingen meemaakt. Nog veel plezier en we volgen jullie elke dag.

• 25 Mei 2014 - 16:13

Chantal En Olivier Van Maulde:

Hallo,

Ik las dat je een beetje moeilijk met onze goede Belgische bieren gehad! Hihi! We brachten een aangename en vriendelijke avond met u en we zijn blij te hebben ontvangen. Ik probeerde je de foto's te sturen met het e-mailadres dat u heeft ontvangen, maar het zal niet. Kun je schrijven ons een beetje koekoek met de e-mailadressen die we je gegeven heb, zodat ik je die herinneringen kunt verzenden. Bedankt en goede reis!
    Chantal en Olivier van Maulde (Belgïe)

• 25 Mei 2014 - 20:44

Jeffrey:

Hoi judith en peter
    Goed hoor zo zie je wel veel
    En veel plezier in Frankrijk groetjes van jeffrey