3e etappe - Reisverslag uit Maulde, België van Peter en Judith - WaarBenJij.nu 3e etappe - Reisverslag uit Maulde, België van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

3e etappe

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

23 Mei 2014 | België, Maulde

Hallo allemaal.
Na een goede nachtrust hebben we onze spullen vanmorgen gelukkig droog in kunnen pakken. Vandaag zijn we aangenaam verrast door goede fietspaden voor Belgische begrippen. Vanaf Londerzeel zijn we over de Leirekenroute naar Aalst gefietst. Dit is een route over een oud spoor traject. Onder weg zie je regelmatig kleine of grote aanwijzingen voor de weg naar Compostella. Bij Opwijk hadden Compostella gangers een marmere gegraveerde zuil geplaatst. In Aalst aangekomen, weer een hele mooie stad, werden we al snel aangesproken door mensen die geïnteresseerd waren of ons goede tips wilde geven. Vanaf Aalst zijn we langs de oevers van de Dender naar Geraardsbergen gefietst. Een prachtige rit met rijk begroeide oevers. Omdat er on België niet zoveel gemaaid wordt zijn de bermen en weilanden zeer kleurrijk van verschillende soorten bloemen. Hier zijn we ook voor het eerst mede Compostella-gangers tegen gekomen. Een stel uit Budel die de terugweg fietste en een stel uit Schijndel. Ondertussen kregen we een telefoontje van Meggy dat ze geslaagd is voor theorie. Wij en vooral zij waren hier erg blij mee.
In Geraardsbergen aangekomen werden we onaangenaam verrast met een korte maar steile klim. We kwamen er achter dat klimmen met al die bagage een pittige klus is. Dat belooft nog wat voor de verdere tocht. Een eindje verder zijn we de taalgrens gepasseerd. Het is opvallend dat meteen niemand meer Nederlands spreekt. Vanaf Lessines was het in een keer afgelopen met de drukte en we kwamen terecht in een heerlijk rustig heuvelachtig landschap. We hebben daar we meteen een klim getrotseerd van 2 km. Niet zo stijl maar toch maar mooi gedaan. In het plaatsje Maulde wilden gaan slapen in een hotelletje dat aangegeven stond in ons boekje. We konden het niet vinden. Heel toevallig kwamen we een jongen tegen die Nederlands sprak. Hij vertelde dat het hotel nog een eind fietsen was. Zijn, ondertussen naar buiten gekomen, vader zei dan slaap je toch bij ons. We hebben nog wel een kamer vrij. Een beetje verbaast van die gastvrijheid hebben we daar mee ingestemd. Vergeleken met ons tentje was het een perfecte slaapplek. Zeker toen we nog een maaltijd aangeboden kregen met de nodige alcoholisch drankjes. Heb ook voor het eerst rosé gedronken die lekker is. We zijn er ook achter gekomen dat zware bieren van 8% of meer er in hakken na een fietstocht va 96 km. Voor ik ga slapen wil il nog vermelden dat Judith is begonnen met een reclame actie voor het Catherina ziekenhuis middels haat fietskleding. (zie foto).
We gaan nu slapen bij ons gastgezin.
Welterusten.
Groetjes

• 24 Mei 2014 - 08:16

Jan En Mieke:

Goedemorgen Peter en Judith .
    Fijn dat het goed gaat .Hier gaat ook alles goed,
    Vandaag naar Frankrijk , dan begint het echte werk pas.
    Veel liefs uit Uden.

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014
Totaal aantal bezoekers 19004