Generale repetitie - Reisverslag uit Uden, Nederland van Peter en Judith - WaarBenJij.nu Generale repetitie - Reisverslag uit Uden, Nederland van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

Generale repetitie

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

14 Mei 2014 | Nederland, Uden

Hallo allemaal.

Dit is ons laatste bericht wat betreft de voorbereiding. Op Koningsdag zijn we in de ochtend vertrokken met bepakking. Deze tocht was bedoeld om te ondervinden hoe het is om met bepakking te fietsen en of we voldoende voorbereid zijn om te kamperen onderweg. Het was een erg mooie dag om te fietsen. We hadden een route uitgestippeld via Volkel, Odiliapeel, St Anthonis, Boxmeer en bij Sambeek de maas over. Tot zover ging het goed. Tussen de Maasheggen, erg mooi gebied trouwens, kreeg Judith last van haar knie. Het was al bijna een jaar geleden dat ze hier last van had. We zijn nog 30 km doorgefietst, via Afferden, Gennep, Milsbeek tot in Plasmolen waar we op een camping onze tent hebben opgebouwd. De laatste 30 km waren erg pijnlijk voor Judith. Fietsen ging bijna niet meer. We zagen onze fietstocht al in rook opgaan. Uiteindelijk zijn we met de auto terug gegaan naar Uden. Maandag is Judith meteen naar de dokter gegaan. Via een sportarts en fysiotherapeut heeft ze oefeningen gekregen die ze 2 keer per dag moet doen en advies om elke dag te masseren en koelen met ijs. Afgelopen zondag hebben we gefietst om te kunnen beslissen of we de tocht kunnen gaan maken. Het fietsen ging goed en we hebben besloten om toch te gaan. Het zal spannend blijven en de knie zal tijdens de tocht nog de nodige aandacht nodig hebben.
Tot afgelopen zondag hadden we ook weinig motivatie om verder te gaan met de voorbereidingen maar gelukkig hebben we dat deze week weer opgepikt. Mijn tassen zijn inmiddels geladen en hebben samen het veel te hoge gewicht van 25 kg. Hopelijk blijft Judith onder de 15 kg zodat we gemiddeld 20 kg pp meenemen.De generale repetitie heeft trouwens wel uitgewezen dat we goed voorbereid zijn. Alleen het beladen van de fietsen vergt nog wat aandacht.
We gaan nu verder met de voorbereidingen en hopen dat het goed gaat. Mocht het niet zo zijn dan is het erg balen maar het moet leuk zijn en blijven.

Groeten Peter en Judith

• 14 Mei 2014 - 21:45

Marijke Van Katwijk:

Ha Peter en Judith.
    Blij te horen, dat jullie hebben besloten om toch naar Santiago te fietsen. Nog heel veel succes met de voorbereidingen. De test werkt bij ons niet. Kan natuurlijk ook aan onze "deskundigheid" liggen. Groetjes

• 14 Mei 2014 - 22:59

Susanne:

Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en geef die knie de aandacht die t verdiend! Veel fietsplezier samen!

• 15 Mei 2014 - 13:10

Henk:

He Peter en Judith,

Gelukkig dat de voorbereiding uiteindelijk positief is verlopen. Nog een paar dagen goed uitrusten en dan vol aan de bak. Peter vast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Volgende week (en de weken daarna) veel succes samen.
    Trouwens de mobiele versie doet het bij mij niet.

Gr. Henk

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014
Totaal aantal bezoekers 19009