Voorbereiding 2 - Reisverslag uit Uden, Nederland van Peter en Judith - WaarBenJij.nu Voorbereiding 2 - Reisverslag uit Uden, Nederland van Peter en Judith - WaarBenJij.nu

Voorbereiding 2

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

06 April 2014 | Nederland, Uden

Hallo allemaal.
Vandaag hebben we er weer een fietstocht op zitten van meer dan 100 km. Deze tocht had geen speciaal doel maar was alleen bedoeld om kilometers te maken. Het ging erg goed tot aan de 80 km. Hierna begonnen we toch wat last te krijgen van ons achterste.
We merken wel dat deze ongemakken steeds later komen. Is een goed teken want het betekent dat er vooruitgang in zit. Helaas begon het na een kilometer of 15 te regenen. Maar we mogen niet klagen. Dit was de eerste keer dat dit gebeurde en Judith heeft meteen haar regenkleding kunnen testen.
Omdat onze inspiratie voor leuke routes een beetje op was hebben we voor vandaag voor het eerst onze route uitgestippeld via knooppunten. Op de site www.planjeroute.nl kun je op een landkaart door middel van de knooppunten aan te klikken je route samen stellen. Automatisch wordt dan ook aangegeven hoe lang de route is. De knooppunten kun je uitprinten. Het werkt perfect. Je hoeft alleen maar de nummers te volgen en je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen. De route van vandaag ging via de Slingerpad tussen Heesch en Schaijk door naar Berghem. Van hieruit via Macharen naar Megen waar we met het pontje de Maas overgestoken zijn. Via Maasbommel, Wamel, Dreumel, Heerwaarden, Rossum en Alem hebben we onze tocht vervolgd.
Bij Alem zijn we de Maas weer overgestoken en via een agrarisch landschap vanaf Maren-Kessel richting Kruisstraat gefietst.Dat het echt een agrarisch gebied is bleek wel doordat we de geboorte van een kalfje live hebben kunnen aanschouwen. Twee mannen waren aan de pootjes van het kalfje aan het trekken waarna het snel geboren werd. Het was een aandoenlijk gezicht dat de koe het kalfje aan het schoon likken was. Een eindje verder stonden een 3-tal boxen met daarin kleine kalfjes. Judith vond het leuk om die aan haar vingers te laten sabbelen.
Na deze onverwachte leuke pauze zijn we verder naar Uden gefietst via Nuland, Heesch en Nistelrode. Al met al was het een erg leuke tocht die ons vertrouwen op een goede afloop van de toch naar Santiago de Compostella heeft versterkt.

Tot de volgende keer.

Groetjes

Peter en Judith

Hallo Allemaal. In mei 2014 zijn Peter en Judith van plan om per fiets naar Santiago de Compostella te reizen. Deze reis is ongeveer 2600 km. We willen hier ongeveer 4 á 5 weken doen over. Buiten het fietsen om willen we ook graag zoveel mogelijk zien van de omgeving en leuke mensen ontmoeten. Via dit dagboek willen we het thuisfront op de hoogt houden van onze belevenissen.

Actief sinds 23 Maart 2014